facebook Facebook

     Proponowana przeze mnie joga jest nastawiona na zwrócenie się do wnętrza, zwolnienie tempa (gdy odczuwamy, że jest za szybkie) i podążanie za swoim ciałem z uważnością i szacunkiem, w swoim rytmie. Dzięki lepszemu rozpoznaniu mozliwości i ograniczeń ciała i umysłu łatwiej wykraczamy poza swoją strefę komfortu aby rozwijać się. A rozwój ten dotyczy wzmacniania i uelastyczniania ciała oraz integracji umysłowej, pomaga w uwalnianiu różnych, niepotrzebnych napięć, prowadzi do większego zrozumienia samego siebie i pozostawania w harmonii. Pracując z takim nastawieniem uczymy się jak radzić sobie w każdej sytuacji i zachowywać spokój kiedy jest to potrzebne.

      Zajęcia jogi, na które zapraszam w Oleśnicy i Wrocławiu, to połączenie praktyki indyjskiej hatha jogi z gestaltowskim "tu i teraz" oraz nauką relaksacji i uważności. Korzystam również z różnorodnych technik medytacji, pranayamy, somayogi, kamertonów, mis tybetańskich i gongów. Zajęcia są czasem bardziej dynamiczne, a czasem spokojniejsze. Podstawą jest oddech i pogłębianie jego świadomości w ruchu i podczas relaksu oraz rozwijanie uważności. Zajęcia odpowiednie również dla osób, które poszukują relaksu i nie chcą ćwiczyć bardzo intensywnie i dla tych którzy nie chcą się już ścigać ;). Dzięki oddechowi w harmonii z ruchem, ciało może w łatwy sposób pozbyć się codziennych napięć oraz stresów i powrócić do równowagi. Aby sięgnąć głębiej można zapisać się na Kurs Medytacji i różne Wyjazdy z Jogą. Zapraszam również na Kursy Jogi Hormonalnej.

      Dla wielbicieli bardziej dynamicznej i intensywnej aktywności polecam podczas wyjazdów Jogę Kundalini, której techniki są mocno angażujące, "budzące" fizycznie i zawierają dużo elementów pracy z umysłem i duchem.    

  Zajęcia w ciągu tygodnia zawierają praktykę asan, pranajamy i naukę relaksu oraz podstawy uważności i medytacji. Szczególnie zapraszam na Wyjazdy z Jogą, gdzie można zanurzyć się głęboko i na dłużej we własne wnętrze - pracujemy więcej i zdecydowanie głębiej z umysłem, energią oraz w sferze duchowej. Są też wyjazdy skoncentrowane bardziej na zdrowiu fizycznym, jak np. wyjazdy odkwaszające. Zobacz wyjazdy.

   Praktyki dostosowane są do indywidualnych możliwości uczestników. Nie ma tu miejsca na rywalizację i porównywanie się, ani wyczynowe traktowanie ciała i dążenie do perfekcji formy wbrew sobie. Każdy pracuje indywidualnie, we własnym tempie, koncentrując się na sobie i odpoczywając kiedy czuje potrzebę. Ćwiczymy boso w wygodnym, niekrępującym ruchów ubraniu. Najlepiej ćwiczyć na specjalnej antypoślizgowej macie do jogi (matę można kupić na zajęciach). Co najmniej 1-2 godziny po bardzo lekkim, a 3-4 godziny po obfitym posiłku. Przed zajęciami wyłączamy telefon. Przeczytaj regulamin.

     Joga to staroindyjski system ćwiczeń. Oznacza scalanie, integrowanie, łączenie. Indywidualna praktyka, poprzez zwiększanie świadomości, pozwala korzystnie wpływać na własne zdrowie i stan zarówno fizyczny jak i psychiczny, prowadząc w rezultacie do integracji ciało - umysł - emocje - duch.

Integracja na poziomie osobowości niesie więcej klarowności i spokoju. Na poziomie duchowym możemy zanurzyć się w prawdziwym Pokoju i Miłości.

     Joga to 8 stopni: opiera się na przestrzeganiu podstawowych zasad moralnych i indywidualnej samodyscypliny, kolejny 3 stopień to asana oczyszczająca ciało. Gdy już jest więcej wolnej przetrzeni czas na dużo subtelniejszą pracę z oddechem, i to co rzadko spotykane na większości zajęc jogi: wycofanie zmysłów i techniki koncentracji umysłu, aż dochodzimy do 7 stopnia czyli medytacji. 8 stopień to samadhi oznacza oświecenie.

     Asany to pozycje jogi, które wzmacniają, rozciągają oraz oczyszczają ciało na poziomie fizycznym. Dzięki nim możliwe jest wejście na ścieżkę wiodącą do wewnętrznej równowagi. Dla każdego oznacza to coś innego. Uspokojenie i zrelaksowanie może być kierunkiem dla osób nerwowych, a naenergetyzowanie i pobudzenie dla zmęczonych i depresyjnych. Asany ułatwiają pracę subtelniejszą z wyższych stopni czyli mentalną i duchową.

     Asany może ćwiczyć każdy, niezależnie od wieku i kondycji. Duża różnorodność ćwiczeń umożliwia oddziaływanie na całe ciało. Sesje asan obejmują ćwiczenia wzmacniające, rozciągające, regenerujące, relaksujące i oddechowe. Przed zajęciami zgłoś koniecznie dolegliwości zdrowotne i kontuzje, a zwłaszcza: choroby serca i oczu, nadciśnienie, dolegliwości kręgosłupa, ciążę, urazy, operacje, a także menstruację (niektórych pozycji nie wykonuje się w czasie menstruacji).

Dzięki zajęciom jogi:

  • Nauczysz się najważniejszych asan – pozycji jogi
  • Wzmocnisz i uelastycznisz ciało
  • Pogłębisz oddech
  • Zwiększysz koncentrację
  • Usuniesz codzienne napięcia fizyczne i emocjonalne
  • Dowiesz się jak uspokoić i wyciszyć umysł poprzez codzienne praktyki
  • Uregulujesz przepływy energii w organizmie - podstawę zdrowia fizycznego

Kurs Medytacji
Kursy Jogi Hormonalnej

Grafik zajęć
Wyjazdy z jogą, medytacją, rozwojem osobistym i duchowym

Jak zacząć?

Wystarczy przyjść 10 minut wcześniej na zajęcia. Wcześniej upewnij się czy można dołączyć do grupy. Konieczne jest zgłoszenie wszelkich problemów medycznych przed zajęciami, a w przypadku poważniejszych schorzeń, zasięgnięcie porady lekarza. Sale wyposażone jest w podstawowe pomoce do jogi. Zdecydowani na regularną praktykę mogą zakupić maty do jogi w godzinach zajęć.

Uczestnicy o zajęciach jogi:

Moja "przygoda" z jogą zaczęła się rok temu. Kiedyś myślałam ,że to nie dla mnie bo: mam zawroty głowy, boli mnie kręgosłup, itd. Pierwsze zajęcia z jogi u Eli Kownackiej przekonały mnie, że jest wręcz odwrotnie - joga jest właśnie dla mnie. Indywidualne podejście prowadzącej, metoda że nic na siłę ale w zgodzie z własnym ciałem, bo przecież ćwiczę dla siebie a nie przeciwko sobie - to wielkie atuty prowadzącej. Zajęcia prowadzone są z wyczuciem i harmonią, bez rywalizacji i osiągów ponad własne siły. Ćwiczenia jogi naprawiają moje ciało w naturalny sposób, zwłaszcza kiedy mam "gorszy" dzień po zajęciach czuje się zawsze lepiej.
Ania , 41 lat , sprzedawca.


Moja joga w Oleśnicy
Odkąd zaczęłam ćwiczyć jogę czuję się jak drzewo, które stabilnie wrasta w ziemię, czerpiąc z niej pokłady energii, a jednocześnie wyciąga swoje gałęzie ku słońcu, poddając się przyjemnym podmuchom wiatru (i rzeczywiście pozycja drzewa wychodzi mi coraz lepiej.....) Wreszcie wiem, co chciałam napisać o tym, czego szukałam i co znalazłam w jodze.
Zaczęłam ćwiczyć w marcu 2009, więc zaledwie moja podróż z jogą trwa kilka miesięcy. Szukałam zajęć z jogi dla mojego kręgosłupa i przykurczonych mięśni, które czasami przeszkadzają w codzienności. Znalazłam oprócz ćwiczeń fizycznych czas, który jest tylko dla mnie. Znalazłam atmosferę, która pozwala się zatrzymać i popatrzeć na świat z innej perspektywy, popatrzeć na siebie i rozwiać wątpliwości, które codziennie w mniejszym lub większym stopniu zajmują myśli. Joga pozwala wyciszyć umysł i w tym czasie, kiedy liczy się TU i TERAZ, świadomie nasze ciało ma możliwość stawiania kolejnych kroków do przodu. Kolejny etap rozwoju w życiu, który pozwala z pełną świadomością otwierać się na zewnątrz i jednocześnie sięgać w głąb siebie. Zajęcia, z których wynoszę nie tylko rozciągnięte i zrelaksowane ciało, ale także spokój i harmonię ducha, to na pewno jest to coś, czego długo szukałam.
Co najbardziej lubię w zajęciach prowadzonych przez Elę? To, że zajęcia nie są kolejnym wyścigiem szczurów, gdzie ktoś ciągle musi być lepszy i najlepszy, że każdy ćwiczy w swoim własnym tempie i w zakresie własnych możliwości (i wszyscy są zadowoleni...). Przekraczam własne granice, pokonuję siebie i jednocześnie gdzieś na granicy bólu i przełamania czuję, że w końcu ciało i dusza splatają się razem powoli ujarzmione... Fantastyczne miejsce w zamku stwarza idealną atmosferę do ćwiczeń. Co jeszcze lubię w jodze TU i TERAZ? Na pewno, że słowa zaplątane pomiędzy asanami zapamiętują się na długo – tak jak wczoraj....że świat jest na tyle szeroki, na ile nasz umysł chce go takim widzieć. Zabieram więc elastyczność ciała, ale też czysty umysł otwarty na nowe myśli, natchnienia, inspiracje. Poszerzam swój horyzont.... Łapię równowagę.... I czekam już na następne zajęcia. Polecam wszystkim ,którzy chcą pokonać swoje słabości, odnaleźć siebie w sobie i otworzyć swoje własne okno na świat !!!
km, 32

Na zajęciach jogi u Eli nie bywam niestety zbyt często, ponieważ mieszkam za granicą.
Jednak kiedy tylko mam okazję staram się brać w nich udział. Podoba mi się, że Ela
potrafi prowadzić zajęcia tak, że każdy niezależnie od wieku i płci nie czuje się gorszy.
Tempo i skala trudności wykonywanych poszczególnych asan są podyktowane wyłącznie
możliwościami ćwiczącego. Nigdy wcześniej wysiłek fizyczny nie dawał mi tyle satysfakcji
i poczucia, że robię coś dobrego dla siebie, co działa na mnie również bardzo motywująco.
Wszystkim zainteresowanym, a niezdecydowanym serdecznie polecam.
Hanna, 28 lat

Ćwiczę jogę od 2 miesięcy, lecz robię to nieregularnie i zamierzam zapisać się na kurs by się dodatkowo zmotywować. Wydaje mi się, że samemu można ćwiczyć dopiero jak osiągnie się pewien poziom umiejętności oraz pozyska się zwiększoną świadomość własnego ciała (jego ułożenia i możliwości). Zajęcia jogi prowadzone przez Elę pomogły mi to zrozumieć.
Lecz nie tylko joga dla jogi: rozciąganie dolnych partii kręgosłupa dobrze służy moim tam umiejscowionym dolegliwościom, a taki efekt uzyskuję właśnie podczas wielu asan, czyli ćwiczeń jogi. Wielu panów w mojej rodzinie i kręgu znajomych cierpi na te same dolegliwości co ja, które są wynikiem siedzącego trybu życia, przez co poleciłem im spróbować jogi.
Pozdrawiam,
Dawid

Pierwszy kontakt z jogą miałam 10 miesięcy temu, to właśnie dzięki Eli joga stała się nieodłącznym i bardzo istotnym elementem mojego życia, jogę ćwiczę regularnie na zajęciach oraz w domu. Co daje mi joga? Przede wszystkim poczułam swoje ciało, zaczęłam bardziej dbać o siebie, zmieniłam sposób żywienia na znacznie zdrowszy, stałam się wegetarianką, joga wyciszyła mnie, mam większą świadomość siebie. Z zawodu jestem księgową, w mojej codziennej pracy często narażona jestem na stres, to dzięki jodze odkryłam jak w prosty sposób można oderwać się od problemów codzienności, i dać ciału i umysłowi prawdziwy relaks. Od Eli dowiedziałam się, o tym, że jogę również można ćwiczyć okresowo np. na wyjazdach, ostatnie wczasy spędziłam na wakacjach z jogą, miałam okazję porównać zajęcia z innym nauczycielem, joga z Elą po prostu jest bardziej magiczna, porusza duszę, to coś więcej niż ćwiczenia, i to właśnie daje mi największą satysfakcję, oderwanie się od materialnego świata, i skupienie się na ciele i duszy. Joga to również rehabilitacja dla ciała, zawsze miałam problemy z kręgosłupem, i prawidłową postawą, które pogłębiły się przez ciągłą pracę przy komputerze, miałam problemy z wyprostowaniem się, oraz częste bóle kręgosłupa, z każdym dniem moja postawa staje się bardziej prawidłowa, bóle pleców ustąpiły prawie całkowicie, poza tym moje ciało stało się elastyczniejsze, polubiłam właśnie tę formę ruchu. Najwspanialsze w jodze jest to, że jest ona dla wszystkich niezależnie od wieku, stanu zdrowia, czy płci, gorąco polecam zajęcia z Elą, sposób prowadzenia, proste zwroty, o szczegółach dotyczących pozycji, szybko się zapamiętuje, dzięki temu można praktykować jogę również w domu, po za tym wszystkie czujemy się wyjątkowe, każda z nas ma swoje silne i słabsze strony, Ela potrafi nas rewelacyjnie kierować w kierunku coraz bardziej prawidłowego wykonywaniu asan, każde zajęcia są inne, i sprawiają mi ogromną radość. Joga zmieniła moje życie. Dziękuję Ci Elu, dzięki Tobie joga stała się moją miłością od pierwszych zajęćJ
Renia, lat 36.

Przeczytaj więcej refleksji po wyjazdach, warsztatach i zajęciach...


    .

© 2009 - 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone